مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)

مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7

مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)

این مقیاس توسط دیوید تاكمن و سكستون در سال 1989 طراحی شده است که نخستین بار در سال 2001 میلادی توسط تاكمن در دانشگاه تورنتو كانادا جهت سنجش میزان تعلل ورزی دانشجویان اجرا و هنجاریابی شد. پس از اجرای پرسش نامه 35 گویه ای بر روی 183 دانش آموز، با استفاده از تحلیل عاملی به 16 گویه كاهش یافت.

نمره گذاری مقیاس: این مقیاس دارای 16 گویه می‌باشد که دانشجویان در یک طیف لیکرتی 4 گزینه ای از 1 (اصلاً در مورد من صحیح نیست) تا 4 (کاملاً در مورد من صحیح است) پاسخ گفته‌اند. گرفتن نمره بالا در این مقیاس نشان دهنده تعلل ورزی بالاست. همچنین حداقل و حداکثر نمره تعلل به ترتیب 16 و 64 است.

روایی و پایایی مقیاس: این مقیاس دارای پایایی و روایی مطلوب گزارش شده است (فراری و سكستون، 1998) ضریب پایایی محاسبه شده برای آن 86/. است. پایایی درونی محاسبه شده در تحقیقات مختلف در كشورمان، در حدود 0.90 گزارش شده و مصطفوی (1389)، آلفای كرونباخ آن را بر روی 100 دانشجوی دانشگاه تبریز، برابر 0.86 در پایان نامه خود گزارش نموده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *